ОКУУЧУЛАРДЫН ОКУУГА БОЛГОН МОТИВАЦИЯСЫН ЖОГОРУЛАТУУ ҮЧҮН БИЛИМ БЕРҮҮ ПРОЦЕССТЕРИНДЕ ГЕЙМИФИКАЦИЯНЫ КОЛДОНУУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.65469/eijournal.2025.2.4Ключевые слова:
оюндаштыруу, билим берүү, окуучулардын мотивациясы, оюн механикасы, интерактивдүү окутуу, санариптик, катышуу, персоналдаштырууАннотация
Геймификация билим берүү процесстеринде барган сайын популярдуу курал болуп, окуучулардын мотивациясын жогорулатууга жана аларды окуу процессине тартууга мүмкүндүк берет. Бул макалада геймификацияны билим берүү чөйрөсүнө киргизүүнүн негизги аспектилери каралат, анын артыкчылыктары жана потенциалдуу тобокелдиктери талданат жана окутууда оюн элементтерин эффективдүү колдонуу боюнча практикалык көрсөтмөлөр сунушталат. Изилдөө геймификация технологиясын ийгиликтүү ишке ашыруунун мисалдарына жана бул тармактагы илимий изилдөөлөргө таянат. Геймификация билим берүү сыяктуу оюн эмес контексттерге оюн механикасын киргизүү процесси. Акыркы жылдары билим берүү мекемелери окуучулардын мотивациясын жогорулатуу, алардын катышуусун стимулдаштыруу жана туруктуу өз алдынча билим берүү көндүмдөрүн калыптандыруу үчүн геймификация элементтерин активдүү колдонуп жатышат. Окуу процессинде оюн технологиясын колдонуу когнитивдик жана социалдык көндүмдөрдү өнүктүрүүгө өбөлгө түзөт, окутууну интерактивдүү жана жекелештирилген кылууга мүмкүндүк берет.
##submission.citations##
Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., & Nacke, L. (2011). "Оюн дизайнынын элементтеринен оюнга чейин: геймификацияны аныктоо." 15-Эл аралык академиялык MindTrek конференциясынын материалдары: Келечектеги медиа чөйрөлөрдү болжолдоо, 9-15.
Капп, К. М. (2012). «Окутуу жана окутуунун оюнга айлануусу: Оюнга негизделген методдор жана окутуу жана тарбиялоо стратегиялары». Пфайфер.
Хамари, Дж., Койвисто, Дж., & Сарса, Х. (2014). "Gamification иштейби? Gamification боюнча эмпирикалык изилдөөлөрдүн бир адабият обзор." Системалык илимдер боюнча Гавайидеги 47-эл аралык конференциянын материалдары.
Zichermann, G., & Cunningham, C. (2011). "Дизайн боюнча геймификация: Веб жана мобилдик колдонмолордо оюн механикасын ишке ашыруу." O'Reilly Media.
Werbach, K., & Hunter, D. (2012). "Жеңиш үчүн: Оюндук ой жүгүртүү бизнесиңизди кандайча өзгөртүшү мүмкүн". Wharton Digital Press.
Gee, J. P. (2003). "Кандай видео оюндар бизге окууга жана сабаттуулукка үйрөтүшү керек." Пальграв Макмиллан.
Шелдон, Л. (2011). «Көп оюнчу классы: Курстук иштерди оюн катары долбоорлоо». Cengage Learning.
Nicholson, S. (2015). "Маанилүү геймификация үчүн рецепт". Билимде жана бизнесте геймификация, Springer, pp. 1-20.
##submission.downloads##
Опубликован
##submission.versions##
- ##submission.versionIdentity##
- ##submission.versionIdentity##






